Het begin - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu Het begin - Reisverslag uit Tarrytown, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu

Het begin

Door: Monica Matarrese

Blijf op de hoogte en volg Monica

09 September 2015 | Verenigde Staten, Tarrytown

Zo daar lig ik dan om 5 uur in de ochtend klaar wakker in mij bed. Deels komt het ook een beetje door mezelf want ik was gisteren weer zo eigenwijs om al om 8 uur te gaan slapen. Dus ja eigenschuld. Maar goed nu heb ik wel de tijd om mijn eerste stukje te gaan schrijven want we kunnen pas om 7 uur ontbijten.

Gisteren was het dan zo ver, na maanden stoer te hebben gepraat van in september ga ik naar Amerika voelde ik me helemaal niet meer zo stoer. Super lief iedereen die mee was gegaan naar schiphol, maar het maakte het allemaal niet makkelijker. Ik heb het zo lang mogelijk uitgesteld maar toen kwam het echt. Monica als ik jou was zal ik maar door de douane gaan.... nou gatverdamme ik keek en ja me paniek aanval kwam eraan hoor, halleluja waar ben ik aan begonnen welke idioot verzint het nou om een jaar weg te gaan naar Amerika... oke ik moet eerst roken doei ( ja ik stelde het nog langer uit). Eenmaal weer bij iedereen aangekomen begon het echt afscheid nou goh wat leuk..... janke joh niet normaal, gelukkig had ik waterproof make up op! Oke toe maar loop maar naar de gate, ja oke gelukt nog 1x achterom kijken en doorlopen. Nou sta ik daar in de rij 3x raden verkeerde gate.... natuurlijk kon ik weer terun naar iedereen om te vertellen dat we een stukje verder moeten lopen voor MIJN gate. Nou even snel nog iedereen een knuffel en weer lopen achterom kijken en de laatste doei. Eerst door de paspoot controle en dan de douane. Natuurlijk mij tas werd leeggehaald waarom ook niet kan er ook nog wel bij. Uiteindelijk was het iets met me schoenen ofzo geen idee. En toen ik daar wegliep ja toen begon ik mezelf weer stoer te vinden hoor. Hallo kijk mij nou dit kleine meisje van 1.58 gaat effe in der eentje voor een jaar naar Amerika. Aangekomen bij mijn gate komt er een meisje naar me toe met de vraag ben jij Monica... uuhm ja... ooh dit is claudy die voor de zelfde reden als mij vandaag naar Amerika vliegt. Nou gelukkig ik heb iemand gevonden waarmee ik kan praten!!! Laten we het vliegtuig maar instappen. Ik heb de heletijd in me hoofd gehad dat het maar 6 uurtjes vliegen was. Nou helaas voor mij het is 8 uur vliegen. Gelukkig heb ik een eigen tvtje waar films opstaan, een boek en tijdschriften. Ondertussen kregen we nog eten... nou eten kon ik het niet noemen, gatver zeg een stukje droge kip met rode saus waar geen smaak een zat en een heel vreemd geel drapje. Nou nee bedankt hoor. Ik eet wel dat inimini stukje brood wat we erbij hebben gekregen op. Hmmmm lekker klef ook. Ja vliegtuig eten is top. Eindelijk na 8 uur te hebben gezeten zijn we aangekomen. De controle was helemaal niet zo streng. Eerst onze paspoort laten controleren en vingerafdrukken maken. Koffer ophalen en iemand zoeken die ons oo komt halen. Ja daar staat ze met een bordje van au pair in america in der hand. Hallo even voorstellen. Gaan jullie daar maar zitten de anderen komen zo en dan vertrekken we. 2 uur later waren we kompleet Gezichtje met koud zweet.

Onderweg zagen we de skyline van new york wauuuw wat is die mooi!!! We zitten ongeveer een half uur van new york af dus wie weet ga ik er nog effe naar toe. Dat wil ik wel hoor want zo vaak zal ik hier niet meer komen.
Het hotel is trouwens echt heel mooi. Daar kregen we uitleg over de oaar dagen hier. Ik vlieg zaterdag naar California maar nog geen idee hoelaat en wat want dat krijg ik vrijdag allemaal pas.. ja top geregeld voor iemand die zo autistisch kan zijn als mij. Maar goed ik zet me er over heen. Toen kwam de vraag wie heeft er honger? Ja ik!!! Gelukkig was ik niet de einige en hebben we samen met een groep meiden onze eerste Amerikaanse hamburger gegeten. Heel leuk want we zijn met allemaal verschillende culturen. Oke eten is op we gaan naar onze kamer. Daar heb ik me roommates ontmoet 1 uit Duitsland en 1 uit Panama. Het zijn niet van die kletskousen als ik dus ik hou me maar rustig. Ik ga onder de douche en daarna kan ik gtst kijken. Ja want rtlxl doet het dus gewoon hier. Ik heb echt heel goed geslapen dit bed ik echt heel fijn. Ik ga me nu klaarmaken voor mijn eerste dag want vandaag hebben we een driving course. Yeaaah ik hou van theorie!!! De andere 2 zijn ook wakker dus we gaan ons klaarmaken en ontbijten. Het meisje uit panama begint een beetje los te komen. Maar die Duitster dus echt niet he, ja kan ze ook niks aan doen.

Jullie horen snel weer van me

Dikke kus vanuit USA XXXX

  • 09 September 2015 - 15:08

    Maleah Oldersma :

    Ja ja meisje, daar ga je dan he. Maanden lang hebben we het erover gehad. En gisteren (08-11-2015) was het dan zo ver. Wat een gejank, phoe phoe. Maar wat een stoere chick was één van de eerste dingen die S en ik tegen elkaar zeiden. Liep ze hoor met haar (eigenlijk de mijne) eastpak en d'r 'trolley'. Het idee dat ik je een jaar niet zie, niet samen kunnen auto rijden, dansen en vooral lachen, vreselijk!! Maar S en ik gaan centjes sparen in de hoop dat wij je kunnen opzoeken. Vandaag heb je een cursus, dus ik wens u veel succes! Ik ga maar eens opletten in de les. Dikke kus je soulmate

  • 09 September 2015 - 16:16

    Maria Antal ( Oma Van Monica):

    Nou mijn kleindochter,ik vind je stoer maar....... voor....al erg dapper. En ja.......ik zag je gisteren zo èèn keer dat het erg moeilijk was voor je om afscheid te nemen.Maar je hebt het goed gedaan!!!Terugweg was erg stilletjes in onze auto Evelyn en Rick reed met ons mee terug en ik denk dat ieder heeft het anders verwerkt dat je weg ging.
    Maar jou kennende zal alles goed komen en je gaat een mooie tijd tegemoet.Dat je je familie de eerste tijd gaat missen dat is meer dan goed je hebt 23 jaar met hun samen geweest en liefde gekregen.Je bent zelf een meisje wie veel liefde hebt en veel liefde kan geven.Dus zet het op meid en ga genieten.
    Hopelijk kom je bij een leuk gezien!!! Ze hebben een goeie aan je!!!
    We denken aan je en we zijn trots op je enje mag het weten we zijn heel erg blij dat we je Opa en Oma mogen zijn!

  • 09 September 2015 - 19:43

    Astrid Westerkamp:

    Lieve Monica,

    Misschien ben je klein qua lengte, maar je bent groot in wat je doet! Zo mooi om te zien dat je bij het 2e afscheid je humor al weer terug pakte. Zo stoer!

    Fijn om te lezen dat je goed bent aangekomen en dat je klaar bent voor de 1e dagen in New York. We denken veel aan je en rekenen telkens terug hoe laat het nu bij jou is. Dat deden we vandaag ook om 7.15 uur jouw tijd en dachten dat je nog lekker zou liggen slapen. Zat je blijkbaar al uitgebreid aan het ontbijt haha.

    Superfijn dat we via deze website alles kunnen volgen en zijn benieuwd naar de 1e foto's. Veel plezier daar!

    Kusssss van ons!


  • 09 September 2015 - 19:53

    Papa:

    Hoe herkenbaar is je verhaal. Je blijft een lekker opgewonden standje

  • 09 September 2015 - 20:01

    Papa:

    Ik zag net dat de rest van mijn tekst weg is gevallen. Daar stond:) : ( ongeveer)

    Maar ook een echte doorzetter. En daar ging ze dan

  • 09 September 2015 - 20:10

    Papa:

    Nu kun je een mooie wereldstad ontdekken. Doe veel indrukken op en geniet er vooral van! En maak veel foto's voor later.

    We missen je ook al, maar zullen ongetwijfeld een keer op bezoek komen. We hopen dat je een leuke tijd zult hebben bij de familie in Amerika.

    Un grande baccio! X

  • 10 September 2015 - 08:56

    Mama:

    Hey lieverd,

    Na jou verrassings afscheidsfeest waar jij zo van genoten hebt is het dan zover, jou grote avontuur gaat beginnen. Maanden naar toe geleefd met alle voorbereidingen , geregel en gemopper . Daar ga je dan !

    Ja, het was even zwaar om afscheid te nemen. Het is ook heel vreemd dat je s' avonds niet thuis komt. Het is erg stil in huis.
    Maar het belangrijkste is dat jij lekker geniet van deze tijd. Niemand pakt dit nog van jou af.
    Dit is wat je altijd al graag wilde en nu ben je daar !!

    Maak er een hele mooie en bijzondere tijd van !! Maar jou kennende gaat dit zeker lukken .

    Je weet dat ik heel trots op je ben en heel veel van je hou !

    GENIET !!!!!!

    Dikke KUS en KNUFFEL XXXXXX Mama






  • 10 September 2015 - 15:14

    Salima:

    Hee schat.

    Goed en knap dat je achter je keus bent blijven staan!
    Afscheid nemen is nooit leuk, maar je krijgt er ook wat moois voor terug!
    Hopelijk kan ik je volgend jaar een keer komen op zoeken, ik ga in ieder geval me best doen.
    Succes met al je cursussen deze week. Zet hem op haha..
    Pas goed op jezelf en ik denk aan je!!

    Much Love
    xoxo



  • 15 September 2015 - 07:12

    Daniëllle:

    Goh, ben je zo klein? ;-) Leuk geschreven en superstoer dat je bent gegaan! Zet um op!

    Groetjes uit Oldenzaal

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Ik ben Monica 23 jaar en heb er voor gekozen om voor een jaar in Amerika te gaan werken als een au pair. Mijn familie woont in California, in het plaatsje Palo Alto. 3 kindjes (5, 2, 1) en hele leuke ouders!! Via deze blog kun je een beetje met mijn reis mee kijken. Ik zal foto's plaatsen en mijn avonturen met jullie delen!!!

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 688
Totaal aantal bezoekers 9709

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 09 September 2016

Mijn eerste reis.

Landen bezocht: