Het begint nu echt - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu Het begint nu echt - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu

Het begint nu echt

Door: Monica Matarrese

Blijf op de hoogte en volg Monica

14 September 2015 | Verenigde Staten, Palo Alto

Ik trakteer me zelf op macdonalds terwijl ik weer een stukje ga schrijven. Want ja nu mag ik nog eten, vanaf volgende maand is het sporten en gezond eten!!!

Mijn dagen in new york waren heel lang... We hadden trainingen vanaf 8.00 tot 6.30. En ja ik kan al zo goed lang stil blijven en me contentreren?? Maar goed ik he het overleefd met het gevoel dat ik een plate kont heb gekregen. Ik heb hele leuke meiden ontmoet die ook bij mij in de buurt gaan wonen ( oke san fransisco is een uur hier vandaan) maakt niet uit voor Amerikaanse begrippen is dat dicht bij.

Vanaf New York naar San Fransisco is het vliegtuig was een HELL. Het weer was heel slecht en even leek het erop dat onze vlucht gecanceld moest worden. Maar gelukkig gebeurde dat niet. Eenmaal aangekomen op het vliegveld hebben we zo hard gelachen. We snapten niks van het systeem en iedereen keek ons aan alsof we europeese kippen zonder kop waren. Uiteindelijk is toch alles goed gekomen en waren we ook nog is optijd voor het vliegtuig!! We kregen geen eten in het vliegtuig dus moesten we dat ook nog gaan halen. Rennend doorhet vliegveld heeft iedereen wat kunnen vinden. Niemand van ons zat bij elkaar wat heel jammer was maargoed niks aan te doen. Ik had wel de beste plek hoor... helemaal achterin bij de wc's in het midden tussen een chineens die de helft van mijn stoel in pikte en een heel apart meisje naast me. Kan niet beter toch!!! Het duurde 6 uur voordat we er waren. Heerlijk ik mocht weer lang zitten dus me kont is nog plater waarschijnlijk. Ik heb geprobeert films te kijken maar zonder succes. Ik was zo zenuwachtig dat ik me gedachte er niet bij kon houden. Ja dan maar the big bang theorie kijken, ja ik kan best lachen om die nerds.hahahah. Eindelijk aangekomen. Ik dacht ooh ik moet eerst me koffer ophalen en daarna naar de hal waar ik word opgehaald. Jup Monica verkeerd gedacht de ophaal hal is meteen de hal waar ook me koffer kwam. Dus ik loop en ik zie een man die me best bekend voor komt. We kijken elkaar even goed aan en ja toen wist ik het dit is mijn hostdad. Ik dacht oke we gaan het niet ongemakkelijk maken ik praat en stop daar niet mee. Die ongemakkelijke stiltes maken me misselijk. Koffer gepakt en naar de auto. HALLELUJA wat een groot ding en daar moet ik in gaan rijden ??. Gelukig nu nog niet hoor we gaan eerst even oefenen.

Aangekomen bij het huis werd moeder ook nog even wakker om me welkom te heten maar ging snel weer naar bed. Het huis is veel kleiner dan ik had verwacht eigenlijk maar dat is geen probleem want zo verdwaal ik ook niet. En ik be toen ook maar meteen naar bed gegaan want al die verschillende tijden in mijn hoofd maakten me moe. Want het is hier nu namelijk 9 uur verschil en in ny was het 6 uu. Dus ja lastig... ik heb heerlijk geslapen en werd wakker ront 6 uur. Yeaah lucky me. De kinderen waren al wakker en sjongejonge wat kunnen die een lawaai maken op de vroege ochtend. Ik deed maar net alsof ik nog sliep en ben om 8 uur maar een keer onder de douche gegaan. En ja toen moest ik na beneden. Oohgod awkward ik ken ze niet een mij god wat doe ik. Oke hup ga van die trap af jij. GOODMORNING alle ogen op mij gericht. Ik ging aan de ontbijt tafel zitten waar de kinderen ook zaten. Gelukig bij hun was ik meteen goed gekeurd!!! En de ouders zijn ook hardstikke aardig!! We hebben er een chill dag van gemaakt en zijn met de kids naar en parkje geweest en hebben het een en ander besproken. Ik ben optijd naar bed gegaan want ik was gesloopt. Oohja het lijkt wel alsof ik hier in china woon. Er wonen bijna alleen maar japaners of chinenes in mijn buurt... Vandaag had ik een dag voor mezelf. Ik heb samen met moeder B naar school gebracht en ooh wat was ze trots dat ik meeging!! Moeder dropte me bij huis en ging naar werk. Heerlijk uitgebreid gedoucht en daarna maar wat rond gelopen hier. Ik heb een hele leuke winkel gevonden waar echt alles zo goedkoop is ^^ een koffie bij starbucks gehaald en weer verder gelopen. Mensen zien wel dat ik hier niet vandaan kom want ik word nagekeken alsof ze nog nooit iemand als mij hebben gezien. ( Zie ik er zo anders uit?) En ja toen zag ik de tacobell, kenthucky, mac, en nog iets anders. Ik ga mar voor safe en ga gewoon naar de mac ik heb tenslotte nog geen lunch gehad. Het smaakt hier niet echt beter dan in nederland hoor. In tegendeel me hamburger was zelfs een beetje koud. Ik ga nu maar eens terug naar huis want ik wil nog effe de afwas voor ze doen en ik moet wat in de oven doen voor het eten. Ze zijn allemaal zo druk en ik hou er niet van om helemaal niks te doen ook al ben ik vrij. Oke me weg terug zal vast weer voelen alsof ik over de rode loper loop.... maar goed leuk voor hun zo hebben we nog eens wat te zien. Wat ik trouwens nog wel even wil zeggen als je gewoon over de straat loopt zie je zoveel verschillende mensen, heel leuk!!!!

Tot de volgende keer ??

  • 15 September 2015 - 00:32

    Anne:

    Ha muts, dus nu echt aan het werk. Helemaal leuk hoe je schrijft. Kan er zo een film van maken. En waarom moet je sporten en gezond eten? Je komt straks onherkenbaar thuis. Succes met de Kids, gaat vast goed komen.

  • 15 September 2015 - 00:53

    Oma:

    Hoi lieverd,nogmaals....... wat zijn we trots op je! En ik zie je

  • 15 September 2015 - 07:01

    Ronni Matarrese:

    Wat spannend allemaal!!!! Fijn dat de mensen aardig zijn, maakt alles een stuk makkelijker. Ik hop dat je eht ongelofelijk naar jouw zin zult hebben. Je hebt in ieder geval veel te vertellen!! Bye girl!!

  • 15 September 2015 - 10:52

    Oma:

    Hoi,dit is echt Oma hoor!De helft bleef ergens anders heen gegaan maar........het was om èèn uur s'nachts.
    En ik zie je...... helemaal voor me op het vliegveld

  • 15 September 2015 - 12:51

    Oma:

    En dit blog wil mij niet

  • 15 September 2015 - 18:20

    Oma:

    Ik geef het niet op!
    Dikke knuffel van ons

  • 15 September 2015 - 18:49

    Papa:

    Hoi meisje, jij kan het weer leuk brengen hoor

  • 15 September 2015 - 18:51

    Maleah :

    Daar ben je dan! Eindelijk bij de bestemming waar je een jaar gaat wonen. En tot nu toe bevalt het goed. Phoe wat een opluchting. Was ik er net gewend aan geraakt dat ik 6 uur terug moet tellen, is het nu 9 uur. Zit ik dan weer in de klas om te rekenen hoe laat het bij jou is en wat je eventueel aan het doen bent. Gelukkig spreken we elkaar veel! Soms krijg ik even een realitycheck en bedenk ik me: oh mijn god ze zit gewoon voor een jaar in Amerika. Ja af en toe geloof ik het nog niet helemaal, of wil ik het misschien niet geloven.

    Wat betreft die Chineesjes die je aanstaren. Je weet toch hoe dat komt Moon? Ze vinden je gewoon leuk. Daar hebben wij wel vaker last van. En wat zie ik nu? Mevrouw begint steeds meer koffie te drinken. Ja mag ook wel met 3 aanwezige kids in de vroege ochtend. Standaard he, eerste lunch, hup naar de Mac. Zeiden we ook niet in Hongarije dat we niet zouden eten bij de Mac? Uiteindelijk 2 of 3 keer gegeten. Ja Mac blijft Mac, lekker vertrouwd.

    Het is hier nu bijna 19.00 en daar loopt het tegen 10.00. Kortom ons begin van de avond en jouw begin van de ochtend.

    Fijne dag vandaag babe! X

  • 15 September 2015 - 19:00

    Papa:

    ☁️⚡️weer tekst kwijt

  • 15 September 2015 - 19:08

    Papa:

    Gaat lekker

  • 15 September 2015 - 19:13

    Papa:

    Maar fijn dat je bij een leuk gezin bent gekomen!

    Ik zie dat je de verkeerde eettentjes hebt ontdekt:(. Die "arme" kids die straks alleen nog Mac krijgen. Waar is mijn keukenprinsesje gebleven:)?

    Stoer van je dat je de omgeving aan het ontdekken bent! Je zult vast nog mooie dingen tegenkomen als je te minste de hoe dag niet onder de douche staat:)

    Have a lot of fun X

  • 16 September 2015 - 01:01

    Oma:


  • 16 September 2015 - 21:42

    Salima:

    Hello chick

    Ja vooral nu nog genieten van junkfood, want zoals ik je al zei ik wil niet dat je
    terug als ''big momma''. Maar leuk hé dat je daar al leuke mensen hebt ontmoet, heb je tenminste mensen waar je mee op kan trekken, ook al weet ik dat je jezelf heel goed kan vermaken is het toch wel fijn om mensen te kennen. Ben blij voor je dat je een leuk gezin hebt, en dat ze je nu al leuk vinden. Goed bezig haha. En ja.. dat gevoel dat je aangestaard word hoort erbij, je bent gewoon anders; een kleine stoere chick met rood haar en sproeten hallo zeg logisch :p.... Lekker alles gaan bekijken daar zo bij jou in de buurt, en niet te vergeten vooral genieten. Succes vandaag nog op je officiële eerste werkdag. Doe je best.

    Much love

    xoxo

  • 19 September 2015 - 17:20

    Astrid:

    Spannend hoor om in zo'n nieuw gezin weer je draai te vinden. Ze doen vast heel veel dingen anders dan jij gewend bent en dan wij hier in Nederland gewend zijn. Zal best wat aanpassing van je vereisen.

    Maar you go girl! Nog even en je weet niet meer beter ;). In ieder geval fijn om te lezen dat de eerste indruk van beide kanten positief is. Zij mogen ook in hun handjes knijpen met een aupair zoals jij!

    Succes met je draai vinden daar en geniet van alles!

    Dikke X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Ik ben Monica 23 jaar en heb er voor gekozen om voor een jaar in Amerika te gaan werken als een au pair. Mijn familie woont in California, in het plaatsje Palo Alto. 3 kindjes (5, 2, 1) en hele leuke ouders!! Via deze blog kun je een beetje met mijn reis mee kijken. Ik zal foto's plaatsen en mijn avonturen met jullie delen!!!

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 453
Totaal aantal bezoekers 9706

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 09 September 2016

Mijn eerste reis.

Landen bezocht: