De eerste 2 weken - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu De eerste 2 weken - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu

De eerste 2 weken

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Monica

28 September 2015 | Verenigde Staten, Palo Alto

Nou mijn eerste 2 weken zitten erop.

Mijn eerste week was heel zwaar voor mij. Ik werd in het diepe gegooid en moest me maar zien te redden met de kinderen. Nou oke dat doe ik wel even dacht ik... oke daar heb ik me in vergist hoor. MYGOD waar ben ik beland. Geschreeuw, geklaag, gejank allss wat je maar kan verzinnen wat gewoon niet leuk is aan een kind kreeg ik hoor en dat x3. Dankjewel!!! Vrijdag heb ik me moeder ook maar huilend opgebeld met de mededeling dat ik het hier echt niet zag zitten wat het zijn DUIVELS. Oke misschien denken jullie nu ja hoor heb je onze dramaqueen ook weer. NEE ik overdrijf echt niet. Mijn eerste werk week was echt een hel en heb mezelf echt afgevraagd, Monica is dit echt wat je wil? Maar min hostparents zijn echt heel aardig. Natuurlijk heb ik ze niet gezegd dat hun kinderen duivels zijn maar heb ik op een nette en beleefde manier verteld dat ze niet luisterden. ( yeah right was dat maar alles). Gelukkig was het weekend!!!! Moeder is met de oudste naar LA en vader en de jongens en ik bleven thuis. Zaterdag ben ik naar San Fransisco geweest. Yeaaah ik kwam weer even helemaal tot rust. Oke ondertussen biecht ik iets op.. ik was gestopt met roken maar heb in dat weekend een pakje gekocht want ik zat vol met stress, deze kinderen maakten het nog niet mogelijk om te stoppen zeg maar. Dus het is hun schuld. Oke ik ga verder. Dus ja ik be naar San Fransisco geweest en heb daar met een andere au pair afgesproken. Ik heb china town gezien en fisherman warf. Maar natuurlijk als ik opstap ga miet er altijd wel iets gebeuren,en ja hoor nog voordat ik de andere au pair gevonden had MOBIEL LEEG, yes daar loop ik dan in me eentje door china town.... hahahah dus ik de buda bar in en ja geukkig ik mocht me mobiel daar opladen. Meneer de barman kon ik nauwlijks verstaan want hij sprak half engels en half chinees. Oke mag ik een cola, tuurlijk mocht ik dat. Nou heerlijk hoor.... gatverdamme volgens mij zat er een half liter chloor door heen. Oke langzaam opdrinken want ik moet weer een volle baterij hebben voordat ik weg ga. Zo met een half liter chloor in me maag en een volle baterij kon ik eindelijk naar de afgesproken plek en hebben we samen mij een echt diner zaak gegeten. Manmanman kk weet niet hoe hun zo burger in hun monsd krijgen zondar dat dat dung uit elkaar valt maar mij is het helaas niet gelukt. S'avond hebben we gewoon lekker rond gelopen en gekletst. Zondag ben ik met de vader en jongens naar een park geweest en heb ik hier een beetje rondgewandeld.

Week 2

Ooohgod daar gaan we weer, gekrijs, gejengel, gezeur en van alles erop en eraan. Heerlijk is het gewoon. Ik moet zeggen het begint ietsiepietsie beter te worden. Maar ze maken me leven nog steeds heel moeilijk. Dinsdag avond heb ik met aan andere au pair afgesproken. En natuurlijk viel die verdomde mobiel weer uit. Monica verdwaalt oplader voor in de auto gekocht en anderhalf uur te laat... ja sorry niet mij schuld. We zijn naar stanford university geweest en woow wat is dat mooi daar!! Een school tussen de palm bomen ja heel mooi!!! Woensdag avond heb ik sport kleren gekocht en vrijdag ben ik voor het eerst naar de gym geweest. Heerlijk was het ik kon al het gekrijs, gejengel en gezeur van me af gooien daar. Dus vanaf nu elke avond hoor!!! Zaterdag ben ik met 2 andere au pairs naar half moon bay geweest.... omg wat is California mooi je rijd lang plekken die je echt alleen in film ziet, ja ik begin het hier nu echt leuk te vinden!! ( de weekenden). En zondag ( vandaag) zijn we naar San Fransisco geweest en hebben we als echte toeristen de bus tour gedaan. En ja eindelijk de golden gate!!!! Echt heel mooi jammer van de wind die daar was want het was echt heel koud en al me selfie's zijn mislukt..... daarna zijn we naar madame tussauds geweest. Ja was leuk maar ook weer niet heel bijzonder hoor. Het is leuk om gezien te hebben zeg maar. En ja nu ben ik weer thuis en begint morgen mijn week weer. :/

Ik wil even me broertje feliciteren want die is vandaag jarig!!!!! Happy b'day Ricardo ik vind het echt heel jammer dat ik er niet bij kan zijn. Maar volgend jaar ben ik er weer. Een hele fijne dag en ik hou van je xxx

Oohja nog wat anders vandag morgen begint me healthy life!!! Sporten en gezond eten. Poging 5 het zou me toch een keer moeten lukken....


Dikke kus vanuit mijn kamer in Palo Alto

  • 28 September 2015 - 09:46

    Mama:

    Ben trots op jou !!!!! Xxxx

  • 28 September 2015 - 11:02

    Oma:

    Meisje,je bent klein maar dapppppppper!
    En je weet wat je,jullie altijd zeggen tegen ons?
    HET KOMT GOED! En verhip het komt wel goed!
    Het is niet altijd gemakkelijk in het leven,maar doorbijten en doorzetten.
    En ik kan me voorstellen dat de moed je even in de schoenen zakt.
    Zet het op!
    En gefeliciteerd met de verjaardag van je " kleine" broertje.
    Dikke knuffel Opa,Oma

  • 28 September 2015 - 18:26

    Salima:

    Hello chick

    Knap dat je toch nog doorgaat, maar zoals je zegt gewoon aankijken nog en dan maar zien
    wat je gaat beslissen. Is natuurlijk ook wel een beetje dubbel omdat die ouders zo leuk zijn, maar goed
    de kinderen zijn je baan en je moet daar wel plezier in hebben. Vooral blijven genieten van de weekenden, leuke dingen doen en zien en natuurlijk wat afleiding. En wat het sporten betreft gaat dat jou wel lukken, want die afleiding gaat je goed doen.. hoofd leeg en je kan weer even. Gezond eten moet ik maar eerst zien haha.. Maar alle kleine stappen die je zet zijn goed. Ik vind het knap hoe je je er door heen slaat. Hopelijk gaan de kinderen leuker doen, waardoor je nog vele maanden met plezier daar mag zijn. Ook al ben je zo ver van mij ben ik toch blij dat we veel contact hebben.. en je van een afstand je hart kan luchten en alles met me kan bespreken. Succes deze week schat, ik denk aan je.

    Much love

    xoxo






    Dikke kus vanuit mijn kamer in Palo Alto

  • 29 September 2015 - 06:37

    Papa:

    Hoi meisje,

    Fijn dat het na de eerste ellende het er beter gaat met je. Je moet het maar als een sport zien om die kinderen in het gareel te krijgen. Op den duur gaan zij ook aan jou wennen en zien dat ze zich moeten aanpassen. Komt vast goed!! Je kan het. Ik ben wel blij voor je dat die ouders aardig zijn.

    Wel lekker dat je in the states al zoveel afleiding hebt met de andere au pairdames en dat je veel van de mooie omgeving kan zien. Top' stuur wel ff wat mooie foto's door ( behalve die mislukte van de brug :))

    Stoer hoor, dat afbeulen in de gym. Neem lekker die tijd voor jezelf en dan krijg je lekker rust in je hoofd. Dat maakt de vervelende dingen ook makkelijker. Zet 'm op.

    Dikke knuf en kus

  • 08 Oktober 2015 - 02:06

    Claudy:

    Ha Monica,

    Wat leuk om deze verhalen te lezen en fijn dat het wel elke keer iets beter gaat! Nu zijn we alweer anderhalf week verder dus waarschijnlijk loopt het al op rolletjes haha...

    Wat een mooie foto's en super leuke tripjes heb je al gemaakt! Hier is ook genoeg te beleven, maar ben wel stiekem erg jaloers op jou hoor haha.. Lekker in California, toe maar hoor;).. Mijn plan is om de week na kerstmis een kleine roadtrip te gaan maken daar.. San Fransisco, Las Vegas en Grand Canyon, dus misschien kunnen we dan wel even afspreken! Ben erg benieuwd hoe jij daar leeft!

    Liefs vanuit Alexandria, VA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Ik ben Monica 23 jaar en heb er voor gekozen om voor een jaar in Amerika te gaan werken als een au pair. Mijn familie woont in California, in het plaatsje Palo Alto. 3 kindjes (5, 2, 1) en hele leuke ouders!! Via deze blog kun je een beetje met mijn reis mee kijken. Ik zal foto's plaatsen en mijn avonturen met jullie delen!!!

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 377
Totaal aantal bezoekers 9711

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 09 September 2016

Mijn eerste reis.

Landen bezocht: