Ik heb de eerste maand overleefd!! - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu Ik heb de eerste maand overleefd!! - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu

Ik heb de eerste maand overleefd!!

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Monica

11 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Palo Alto

Vrijdag 09/10/2015 bedacht ik me ineens, een maand geleden had ik dat verschrikkelijke afscheid op schiphol. Ik kreeg even een flashback van mijn supriseparty, die iedereen te goed voor mij verborgen had gehouden. Wat ik achteraf echt super lief van iederee vond. Dus een maand later zeg ik nog een keer DANKJEWEL!! XX

Het gaat hier nu eigenlijk veel beter, natuurlijk de kinderen zijn nog steeds verwende jankerds maar ik krijg je al goed onder de duim. De i hate you is ingeruild voor i love you. En ze weten al iets beter hoe ver ze bij mij kunnen gaan. We zijn er bijna hoor.... elke maandag sta ik op met de gedachten oke monica kom op 5 dagen en dan is het weekend. Ik leer de kinderen nu een beetje nederlands, goedemorgen is favoriet en tellen gaat ook al erg goed. Heet schattig elke ochtend als we op het schoolplein komen word tegen iedereen goedemorgen gezegd ;dat betekend goodmorning in het nederlands want mijn au pair in van polland. Ik moet haar even goed leren dat het Holland is)

De weekenden zijn hier wel heel erg leuk. Ik ben uitgeweest in san fransisco
, nou mygod wat ik daar allemaal heb gezien.. ze gaan hier heel maar dan echt heel anders uit. De meisjes hebben zo min mogelijk aan en twerken de hele avond. En als ze niet twerken rijden ze wel tegen iemand aan. Jaa niet goed wijs hoor. En dan de jongens nou gewoon ONBESCHOFT. Ik dacht dat het in nederland soms al erg was maar hier...... ik miste index zo erg gewoon op mijn standaard plek me dansjes doen. Maar ik moet zeggen ik heb wel echt heel erg gelachen ( uitgelachen).

Dan heb ik ook nog een studentenfeest opmstanford gehad. Nou hahahaha als ik er aan terug denk moet ik gewoon weer lachen. Als je ooit een stelletje nerds wilt zien losgaan, moet je echt hier komen. Hahahaha het was echt heel erg lachwekkend. En iedereen keek mij maar de hele tijd aan waarom ik nou zo hard aan het lachen was, hahaha.

Oke ik heb ook andere dingen gedaan dan alleen maar mensen hier uitlachen hoor.

Ik ben naar een pumkinfarm geweest, want ja het is bijna halloween dus dat hoort erbij. We hebben daan een au pair meeting gehad met alle au pairs die hier in de buurt wonen. En ja hoor wat denk je... geen 1 nederander hier. Soms lijkt het m best wel lekker om gewoon even nederlands te praten. Natuurlijk ik spreek mensen welmop app en skype maar dat is anders. En ja om toch maar wat nederlands te horen luister ik naar marco borsato hahahahahah, ja dit had ik ook nooit van mezelf verwacht maar elke ochtend zingt hij even wat nederlands in me oor.

Volgende week ga ik naar san fransisco en ga ik naar alcatraz!!

En in november een weekendje naar las vegas met 3 andere au pairs!!!

Ik ben zo blij dat ik me plek een beetje gevoden heb en helaas voor jullie ben ik daardoor nog lang niet terug.

Xoxo Monica

  • 12 Oktober 2015 - 07:57

    Danielle:

    Mooi dat het zo goed gaat! Leuk om te lezen. Bye!

  • 12 Oktober 2015 - 14:05

    Gerrie Brujin:

    Hoi Monica. Ik volg je van af het begin ben een goede bekende van je Super Oma Maria die zo trots op jullie zijn vind je verslag super toi toi

  • 12 Oktober 2015 - 16:10

    Ayla:

    Hahaha wat ben je toch een heerlijk mens! Fijn om te lezen dat je je plekje een beetje gevonden hebt. En wat een gave dingen heb je op de planning, mijn god!! Doe mij ook zo'n jaartje au pair?;)
    Geniet lekker schat en hou die kids onder de duim;) als je weg gaat zijn het de liefste kids die je maar kan bedenken

  • 12 Oktober 2015 - 19:09

    Oma:

    He,he,he eindelijk kan ik weer wat van je lezen.Ik geniet gewoon van je verslag.
    Zie je wat betekent gewoon doorgaan? Het komt goed!!!! Ik weet het heel zeker dat
    als het weer zo ver is /nog 11 maanden/en je weer THUIS komt de kids "krokodile"
    tranen zullen huilen hahahahaha en jij ook hihihihihi.
    Maar wat fijn voor je dat je ook zo geniet en steeds meer op je plaats voelt.
    Nou en je ziet "hoe het niet heurt".We denken veel aan je en ik tel altijd de uren terug om te
    weten hoe laat is het bij je.
    Mijn kleindochter ik zal zeggen hou vol en geniet en leer hoe de wereld en een ander cultuur
    in elkaar zit. We houden van je xxx

  • 13 Oktober 2015 - 21:51

    Papa:

    Hoi Monica,
    Geweldig dat je al zo snel je draai hebt gevonden en zulke leuke dingen kunt ondernemen!
    Houd die kids maar onder de duim en leer ze maar dat we hier anders dansen:).
    Alweer een maand voorbij en je ziet wat er allemaal kan veranderen. Jij lekker in het zonnetje en hier verkleumen we bijna. We zijn benieuwd naar de foto's op FB. Lekker genieten meisje en we keep in touch. Xxx

  • 21 Oktober 2015 - 13:03

    Maleah :

    Hahahahahahaha Moon, ik ben hier de uitwisselingsstudent uit Polen ja! Zeg dat maar even tegen die kleine madame. Heerlijk om weer even een blogje van je te lezen tussen het studeren door. Ondanks ik je elke dag spreek, blijft leuk!

    Je begint steeds meer je plekje te vinden en daar ben ik heel blij mee. Laat die kinderen maar zien wie de baas is, en als de ouders ze niet kunnen opvoeden, doe jij het maar. Je bent daar nu toch..

    De weekenden zijn echt dagen waar je naar uitkijkt en blijf die goed benutten. En wat betreft index. Ik ben gewoon nog keer één keer echt uit gegaan sinds jij weg bent. Hoe erg vind je die?! Ja sorry hoor maar niemand snapt onze dansjes. Dan maar in m'n kamer dansen en denken aan jou. Houd ik wel een jaartje vol. Oke nee dat wordt hem niet. Maar dat ene plan, van ik naar index en jij mee op m'n schouder via Skype, gaan we gewoon doen. Hahahaha oke ik zie dat beeld nu voor me. En als jij dit leest, zie jij dat ook voor me. We zijn niet voor niks allebei beelddenkers.

    Nou chick van me, slaap nog lekker maar even 3 uurtjes en fijne dag alvast!

    X soulmate

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Ik ben Monica 23 jaar en heb er voor gekozen om voor een jaar in Amerika te gaan werken als een au pair. Mijn familie woont in California, in het plaatsje Palo Alto. 3 kindjes (5, 2, 1) en hele leuke ouders!! Via deze blog kun je een beetje met mijn reis mee kijken. Ik zal foto's plaatsen en mijn avonturen met jullie delen!!!

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 432
Totaal aantal bezoekers 9710

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 09 September 2016

Mijn eerste reis.

Landen bezocht: