San fransisco - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu San fransisco - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu

San fransisco

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Monica

26 Oktober 2015 | Verenigde Staten, Palo Alto

Ik ga eens stoppen met klaagen heb ik mezelf voorgenomen en het ge ieten kan nu beginnen. Ik mis Nederland en alles daar nog steeds wel maar ik vind het hier leuk!!!! Yes het heeft effe geduurt maar ik kan nu eindelijk zeggen dat ik het hier leuk heb.

Ik ben al een paar keer naar san fransisco geweest en wil er eigenlijk wel eens wat over vertellen...

San fransisco is echt een hele mooie stad ( natuurlijk blijft Amsterdam altijd mijn nummer 1). San fransisco heeft een bay area wat echt heel gezellig is, je loopt daar langs het water je hebt leuke restaurantjes, souvenier winkeltjes, straat artiesten en er hangt een vakantie zweer. Heerlijk om daar te lopen je hebt 2 populaire plaatsen daar pier 39, wat echtheel gezellig en druk is en waar heel veel toeristen zijn, dan heb je fisherman wharf waar ook veel toeristen komen daar heb je madame tussauds enzo. Echt heel gezellig allemaal. Vanaf een pier daar (geen idee de hoeveelste) vaart een voot naar alcatraz, en ja daar ben ik geweest, de boottocht ernaartoe is al heel wat je ziet de skyline van San Fransisco en het uitzich is gewoon prachtig. Vandat soort dingen kan ik dan echt genieten. Aangekomen op het einland van alcatraz zijn we naar de gevangenis gelopen, daar kreeg je een koptelefoon die je rondleide, het was heel leuk want de gevangenen gingen je eingenlikk daar ronleiden door middel van die koptelefoon. Iedereen liepmdaar met een kop telefoon rond haha. En wat was ik blij ze hadden de rondleiding in het Nederlands!!!! Ik was echt onder de indruk hoor, want hoe gek is het om daar gewoon rond te lopen en te horen wat er eigenlijk allemaal is gebeurt. Na de rondleiding hebben we nog even op het eiland gelopen, en daarna toch maar weer met de boot terug gegaan. Haha ik zat de hele tijd te denken, ja hallo zou mij maar weer overkomen de laatste boot missen ja en dan hier op het eiland vast zitten. Maar gelukkig waren we niet te laag en waren we weer veilig op de bewoonde wereld.

San Fransisco heeft ook heel veel mooie hoge gebouwen, veel muur schilderingen en is heel heuvel achtig. En ja dan praat ik niet over kleine heuvels hoor. Manmanman je zou daar maar elke dag moeten lopen. Het nadeel van San Fransisco is dat er heel veel dakloze wonen. Maar dan ook echt heel veel. Dit komt omdat het zo dure stad is en ja niet iedereen kan dat betalen. Ik heb altijd medelijden met dit soort mensen en kan het niet aanzien. Met de bustour zijn we door een straat gereden waar alleen maar dakloze wonen,en ja hoor wie kreeg er traantjes in de ogen... en aan de anderee kant zie je de duurtse winkels tuttebellen die met hun hoge hakjes de chanel winkels in gaan. Ja winkelen kun je er ook heel goed!!! Je hebt een super grote mall daar. En ja daar vermaak ik me wel hoor.

Vorige weekend ben ik uitgeweest in het gay gebiedt van San Fransisco. Alles is regenboogkleur. Zelfs de zeebrapaden zijn in de kleuren van de regen boog hahah. Nou we hebben een club gevonden hoor. Ik kwam binnen en was effe in shock, ik zag namelijk alleen maar halfnaakte mannen met geld achter hun inimie onderbroekjes. Maar heb een super leuke avond gehad en we hebben leuke mensen ontmoet.

Het is zondag nu en morgen begint mijn week weer.

Let's go!!!!

Xoxo caligirl

  • 26 Oktober 2015 - 11:44

    Oma:

    Hoi,hoi Monica,

    Wat zijn we blij om je verslag weer te lezen! En ja hoor we zijn ook blij voor je dat je nu echt leuk
    begint /of al helemaal/ vinden daar. En ik vind en blijf ook te vinden dat je ontzettend grappig en
    leuk schtijft. Wat je nu allemaal ziet en beleeft dat heb je voor je hele leven en niemand kan dat
    van je afpakken.Dat je Nederland mist en natuurlijk je lieve famillie dat is meer dan normal en ik......
    kan het ook begrijpen.
    En je hebt helemaal niet geklaagt dat waren je emoties wat heel begrijpelijk is als het anders was dan was het iets niet in orde.
    Dus meissie zet het op en geniet!!! We denken veel aan je maar we zijn ook heel erg trots op je dat je zo dapper bent.En ik zie je voor me in het de gay gebiedt!!!!!!
    Misschien schrijf ik af en toe krom maar.......ik blijf schrijven.

    Veel liefs en xxx Opa en Oma

  • 26 Oktober 2015 - 19:18

    Astrid:

    Klinkt goed callgirl! Callgirl? En wij maar denken dat je leuk als aupair bezig bent ;). Oh nee, als ik héééél goed kijk staat er CALI-girl, maar een foutje is snel gemaakt haha.

    Super dat je je draai begint te vinden. Lekker genieten nu en veel rondkijken en ervaren. Doe je goed!

    Dikke kus uit Tiel!

  • 26 Oktober 2015 - 19:21

    Papa:

    Hey Monica,

    Weer een leuk en gezellig verhaal met mooie foto's. vooral die van je in de gevangenis. Je zit echt te genieten:). Je zit daar echt in een mooie omgeving en dat blijven mooie herinneringen voor later.
    Je bent nu al een hele ervaring rijker en hebt leren overleven in een toch wat andere cultuur. Dat is super van je en je hebt je draai schijnbaar gevonden. Echte topper!!
    Blijf vooral genieten en neem daar de tijd voor om erbij stil te staan.
    We zijn trots op je en dikke knuffel xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Ik ben Monica 23 jaar en heb er voor gekozen om voor een jaar in Amerika te gaan werken als een au pair. Mijn familie woont in California, in het plaatsje Palo Alto. 3 kindjes (5, 2, 1) en hele leuke ouders!! Via deze blog kun je een beetje met mijn reis mee kijken. Ik zal foto's plaatsen en mijn avonturen met jullie delen!!!

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 268
Totaal aantal bezoekers 9710

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 09 September 2016

Mijn eerste reis.

Landen bezocht: