2 maanden - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu 2 maanden - Reisverslag uit Palo Alto, Verenigde Staten van Monica Matarrese - WaarBenJij.nu

2 maanden

Door: Monica

Blijf op de hoogte en volg Monica

12 November 2015 | Verenigde Staten, Palo Alto

Ik ben hier alweer 2 maanden, oke het voelt alsof ik al een half jaar hier ben, hahah want alles is eigenlijk heel gewoon voor mij geworden. Het rijden hier, de mensen, de scholen, de treinen en ja zelfs de supermarkt, ook al mis ik de Alberthein soms best wel. Mijn heimwee is eindeljjk voorbij, het is nu heg gemis van kleine dingetjes, zoals samen met me zusje en broertje een film kijken, of thuis koken en om 6 uur samen te eten. Het werken in het weekend mis ik zelfs. Ik ga jullie eens even vertellen hoe mijn dag er eigenlijk uitziet want dat heb ik nog helemaal niet gedaan.

07::00 goodmorning wekker.... tandenpoetsen blalabla die dingen make up klaar em daarna facebook en alles even nakijken

07:45 yes ik mag beginnen, elke ochtend loop ik de trap af en hoor ik NO MONICA NO MONICA, ja mijn dag is begonnen hoor goedemorgen kinderen.
Als ik geluk heb zitten ze al aan het ontbijt, maar helaas heb ik niet altijg geluk. Lunchbox klaar maken, snacks inpakken, vaatwasser uitpakken, kinderen klaarmaken en hup. Als ik het zo opschrijf is het heel makkelijk maar NEE ik ren heen en weer, iedereen vind een schonen luier veel leuker om in de schijten dan een vieze dus in een half uur verschoon ik 4 luiers van 2 kinderen. Haren doen wat 3x overnieuw moet want zo is het niet goed. Schoenen aan maar waarom zouden we die aanlaten? Kind loopt weg, oke ik erachteraan, poging 2 schoenen aan, jassen aan en ja KLAAR.

08:15 ooh god rugzak vergeten, ren terug rugzak check. Oke nu zij we echt klaar hup de auto in. Beatrice springt erin en loopt naar haar plek. Ja ik meen het je kunt in de auto lopen. Caleb hup in de autostoel. Zo die zit vast. Isaac maxicosi in de auto halve buggy inklappen en in de achterbak. Zo iedereen in de auto en ook nog een vast op naar school. Achter me hoor ik, ik wil Rapunzel, nee ik Tiana harder!!!! Goedemorgen Monica hoe heb je geslapen? Nee dat krijg ik niet te horen.

08:30 eindelijk op school. Nou kinderen weer eruit. Maxicosi in die uitklapbare buggy en lopen maar. Oooh monica we zijn te vroeg niemand van me klas is er of oooh monica we zijn te laat of ooh monica je bent zo gek. Ja 5 jaar zijn is heel moeilijke hoor........ nou oke ga maar lekker spelen doei tot vanmiddag!!! Terug naar de auto en ja Caleb in de autostoel maxicosi kind erin, dat stomme klapding weer erin en in de auto!!

09:00 ja nu is het tijd voor mezelf hoor. Ahjammer joh niet voor jou Monica. Ik gun mezelf wel een koffie en rij langs de drive in van starbucks. En achter me hoor ik weer Monica you buy a snack for me? Nee ik heb het 1x gedaan wat dus een grote fout was...... oke op naar een speeltuin.

09:20 aangekomen oke ja je raad het al ik loop weer te klungelen met dat stomme klapding. Ja alles weer uit de autoe en speel maar lekker kinderen ik zit hier goed:)

10:00 storytime. Dat in in de bieb en dan leest iemand voor en zingt met dekinderen. Of we gaan naar de dierentuin ( een kleintje en is gratis). Of we gaan waar ik maar zin in heb. Op vrijdag hebben we gymnastics, hey leuk joh ik loop alleen maar achter Caleb aan te vangen in de hoop dat die mee doet.

11:00 naar huis. Jupp alles weer in de auto en rijden.

11:20 lunch klaarmaken, goh huis weer een troep in 10 min YES!!

11:30 Kids hebben voer, ik ruim op. Natuurlijk gooit iemand zijn bord op de grond en doet de andere dat na..... arggggghhh oke rustig blijven. Luiers verchonen. Even 10 min spelen en hup weer naar de auto

12:30 Beatrice van school halen en hup weer in de auto. Op naar de naschoolseactiviteit. Ik wil Rapunzel, nee Tiana, harder!!!

12:55 Beatrice in haar klas droppen, doei veel plezier :). 15 min wachten..... yes Caleb ook daar afgeven. En weer naar de auto. Goh 1 kind maar...

13:45 ja we zijn thuis, Isaac naar bed, was doen, eten klaarmaken. En als ik geluk heb kan ik af en toe skypen.

15:00 Isaac wakker maken hup we moeten je broer en zus ophalen. Oohja hij loopt nog niet he, dus ik sleep er de hele tijd mee. Melk staat al klaar, naar de auto en daar gaan we weer.

15:20 Zingen met de klas van Caleb. Boekjes samen lezen en daarna naar de klas van Beatrice. Nou daar nog even zingen en we kunnen gaan. Dat denk je hey hoe is het ja goed en met jou? Blablabla oke uitgepraat laten we gaan. Zo daar gaan we weer alle 3 in de auto en rijden.

16:45.Thuis!!!! Isaac heeft honger ( aan het gekrijs te horen ). Zo dan ga jij maar lekker eten de andere 2 spelen nog even wat terwijl ik alles klaarmaak voor het avondeten.

17:00 mamaaaaa!! Oke dinner time!!!

17:15 iedereen zit en heeft eten voor zich. Nou dat eten is ook een oorlog soms. Nee dit lust ik niet bah, gejank, gezeur, eten vliegt rond. EETSMAKKELIJK HE.

17:45 ik ruim de keuken op terwijl moeders ze in bedwang houd....

18:00 vrij!!! Helaas loopt dit altijd wel uit. Om 18:15 komt vader thuis en doe ik niks meer. Ga naar me kamer, fitness of spreek meg vriendinnen wat af. Maar sorry hoor in gebruik een sigaret.....

Dus ja zo ziet eigenlijk mijn dag eruit. Ik krijg tussendoor nog wel eens wat liefs of vreselijk onbeschoft te horen hoor hahah.

Het was hier oom halloween trouwens heb een lekker feestje gehad, en heb de oma ontmoet. En volgend weekend LAS VEGAS!!!!!!

Oohja het weer ik draag een sjaal!! Het is niet heel koud maar ik vind dat een sjaal kan een winterjas hoeft niet.

Dikke kus van hier.


  • 12 November 2015 - 08:21

    Papa:

    Hoi Monica,
    Als ik je tekst lees, blijf je lachen! Jij wat minder, geloof ik. Top dat je aan alles gewend bent en toch leuk met de kids omgaat. Er zijn vast ook leuke momenten met ze. Lekker gezellig samen zingen. ( ik wist niet dat je dat kon :)).

    Hier heb je nog geen sjaal nodig en jij maar opscheppen over het weer daar en de palmbomen. Niet verkouden worden hè!

    Dikke knuffel en succes met iedereen daar. Xxx

  • 12 November 2015 - 09:53

    Daniëlle :

    Hahaha, leuk zo'n kijkje in je leven!

  • 13 November 2015 - 21:52

    Gerrie Bruijn:

    HoiMonica wat een zware dag en je gaat naar Las Vegas super Gr uit Enschede

  • 17 November 2015 - 19:40

    Oma:

    Hoi lieverd, ik heb je verslaag weer met veel plezier gelezen! Wat ben je lekker bezig hoor! Goed voor later als je zelf ook Mama wordt hahahahaha.
    Maar je doet het goed en de kinderen zullen je straks /over 10 maanden/ erg missen!
    Veel plezier in Las Vegas!!!

    Lieve groet en knuffel van Opa en Oma

  • 19 November 2015 - 21:15

    Agnes:

    Hoi lieverd!
    Ik las jouw verslagen met heel veel plezier. Vooral deze laatste was erg grappig om te lezen.
    Ik zag je al voor mij met al die geren.
    Het is wel geweldig natuurlijk, dat je al aan alles gewend bent en dat je het zo goed doet.
    Met drie kinderen is een hele opgave zelfs voor de ouders en dan doe je het in je eentje allemaal zo geweldig!!
    Gelukkig dat je vrij bent in het weekend en hele leuke reizen en dingen onderneemt!!

    hele dikke kus van ons
    Agnes en Sandor

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Monica

Ik ben Monica 23 jaar en heb er voor gekozen om voor een jaar in Amerika te gaan werken als een au pair. Mijn familie woont in California, in het plaatsje Palo Alto. 3 kindjes (5, 2, 1) en hele leuke ouders!! Via deze blog kun je een beetje met mijn reis mee kijken. Ik zal foto's plaatsen en mijn avonturen met jullie delen!!!

Actief sinds 07 Sept. 2015
Verslag gelezen: 397
Totaal aantal bezoekers 9707

Voorgaande reizen:

08 September 2015 - 09 September 2016

Mijn eerste reis.

Landen bezocht: